2013. március 18., hétfő

Trüffel torta

Gyakran a torták királyaként emlegetik. Igazán fenséges tud lenni ha jól van elkészítve, és mi kell ahhoz,hogy jó legyen? Csoki,valódi csokoládé minél több mennyiségben.


Hozzávalók:

A piskótához:
- 7 tojás
-15 dkg cukor
- 15 dkg liszt+ 12 dkg pörkölt darált mandula vagy mogyoró
- 1 csomag sütőpor
- 1 vaníliarúd kikapart belseje
- 10 dkg olvasztott csokoládé

Elkészítés: 
A tojások sárgáját a cukorral,a vaníliarúd kikapart belsejével robotgép segítségével kihabosítjuk. Mikor már jól kifehéredett a masszánk hozzácsorgatjuk az olvasztott csokoládét. A tojások fehérjét kemény,de nem törős habbá verjük és apránként a sárgájás masszához adjuk,úgy hogy közben a sütőporral,mandulával elkevert lisztet is beleszórjuk. 
A masszát tortakarikába töltjük, előmelegített sütőben 180 fokon sütjük. Kihűlés után 3 lapba vágjuk.

Krém:
- 7,5 dl tejszín
- 70 dkg jó minőségű étcsokoládé
- a kikapart vaníliarúd

Elkészítés:
A tejszínt (a piskótakészítésnél megmaradt) felhasított vaníliarúddal felforraljuk,ha forr kivesszük a vaníliarudat, majd hozzáadjuk a csokoládét. Lassú tűzön folyamatosan kevergetve egyneműsitjük. 
Tűzről levéve kihűtjük a krémet,majd robotgép segítségével jól kihabosítjuk. 
A lapokat betöltjük a krémmel,vékonyan a torta oldalát is lekenjük,majd hűtőben dermesztjük. Dermesztés után olajjal hígított csokoládéval áthúzzuk, oldalát szeletelt mandulával panírozhatjuk, tetejét,alját a megmaradt krémből dekorálhatjuk.  

5 megjegyzés:

  1. Mekkora tortakarikában kell ezt sütni?
    Timon

    VálaszTörlés
  2. Kedves Timon,

    Minden receptünk 22-23 cm-es tortakarikára vonatkozik általában. Szóval ha külön nem említjük,akkor 22-23 cm-es karika a megfelelő.
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  3. nem tudom mit rontottam el de nekem a krém nem úgy sikerült ahogy elkébzeltem. én 6dl tejszin én 60 dkg 52% csokiból csináltam elözö nap . másnap szerettem volna kihabositani de nem lehetett egyszerüen nem habosodot. mi lehet a baj? csináltam egy olyat hogy 1dl tejszinhez 6dkg csoki és igy sikerült kihabositani. a másik hogy ha megcsinálom a ganázst és leöntök vele egy tortát az ügye nem lesz olyan erös bevonatú mintha csak csoki és vaj össze olvasztásával kapott mázzal öntöm le.

    VálaszTörlés
  4. Mennyi ideig kell sütni a piskótát?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Sanyi,
    Bocsi,de akkor te rontottál el valamit. Névtelen 30-50 percig sül a piskóta,bár sütőfüggő... :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...